What's Cooking?
Brand is back. Back on stage!
...עברית בהמשך
Click for article in Globes
It is just incredible.
To those skeptical about the need for a brand and its contribution to the organization, I want to introduce you to the new thing. I read this article and am happy to flatter the NeuroApplied startup.
Finally, a simple tool composed of most appropriate components for measuring your brand perception. Yes, yes, after years when the “brand” was declared dead, here's another reason for bringing the brand back to center stage and this time with a digital technology. A promising technology that can measure the core ingredients of the brand; Emotion, identification, behavior.
As I have already written recently.
Stop talking to me about investments in digital marketing, advertising, promotion, cross-reference data etc., if you have not gone through a real branding process and assimilated it throughout your organization.
We recently hear more and more that brand is back to the center - the infrastructure!
Because without a clear and strong brand, the actual value for promotional tools is lower than its direct investment.
Apparently, many are not aware of this, but direct and indirect resource invested in campaigns, at the end of the day will be higher if your brand is not tight and embedded in all sectors of your organization; From development, through customer service, operations, marketing and sales and even the switchboard.
Brand infrastructure consists of rational values, but it is known that only when these values will subconsciously be converted into customers' identification and feelings it will become a brand.
To maximize the efficiency of our marketing activity we need to identify people's feel for our brand and be aware of their brand perception.
So... I can’t understand how nobody thought of it before(:.
To measure the brand perception within the customers, NeuroApplied uses the most basic and trivial tools, such as gameplay, simple emotional associations and short process. All this is implemented on a digital platform with smart algorithms which I believe (never used it) leads to a qualitative and quantitatively results.
My friends. It’s time to drop the “innovative” paradigm.
Today more than ever, investing in your brand will lead to more accurate and focused (also resources) marketing efforts.
Feel free to contact me at eli@cdh.co.il if you wish to discuss marketing and brand strategy process
Each image is an article.
You can click and read...
Just give us a sign and we'll be there to set a discussion about marketing without any commitment on your part. Contact us
המותג חוזר למרכז הבמה
מאמר מגלובס
פשוט גאוני.
לאלה הסקפטיים לגבי הצורך במותג ובעיקר מותג חזק והתרומה שלו לארגון נא להכיר. קראתי את המאמר בעיתון ואני שמח להחמיא כאן לסטארט-אפ בשם NeuroApplied. סוף סוף יצא לעולם כלי קליל שלדעתי בנוי מהמרכיבים הכי נכונים למדידת תפיסת המותג שלכם. כן, כן, אז אחרי שנים של הספדים, הנה לכם עוד סיבה להחזרת המותג למרכז הבמה והפעם דווקא דרך הטכנולוגיה הדיגיטלית והמדידה. טכנולוגיית מדידה מבטיחה, שנוגעת בלב המושא של מותג; רגש, הזדהות, התנהגות.
כמו שכבר כתבתי לאחרונה, לא יעזור לכם כלום. תפסיקו לדבר איתי על השקעות בדיגיטל, פרסום, קידום, הצלבות, מדידות וכל השאר אם לא עברתם תהליך מיתוג סדור והטמעתם אותו בכל שדרות הארגון. המותג הוא המרכז! ואומרים זאת היום שוב בעולם.
כי בלי מותג ברור וחזק, הערך של כל הכלי הקידום נמוך יותר.
רובם כנראה לא מודעים לכך, אך ההשקעות במשאבים ישירים ועקיפים בכלי הקידום גדול בסדרי גודל על ציר הזמן אם המותג לא חזק ״סגור״ ולאחר מכן מוטמע בכל שדרות החברה; משלב הפיתוח, דרך שירות לקוחות, תפעול, שיווק ומכירות ועד המרכזייה.
תשתית המותג מורכבת מערכים רציונאליים, אבל כידוע גוף הופך למותג כשהרציונל הופך לרגשות והזדהות בתת המודע של הצרכן.
כדי למקסם את יעילות הפעילות השיווקית שלנו על כל רבדיה אנחנו צריכים לדעת מה אנשים מרגישים כלפי המותג שלנו ואיך הם תופסים אותו.
אז תכלס, איך לא חשבו על זה קודם?(: בכדי למדוד את תפיסת המותג בעיני הלקוחות, NeuroApplied משתמשים בכלים הכי בסיסיים והכי טריוויאליים, כמו משחק, אסוציאציות רגשיות פשוטות ותהליך קצרצר. כל זה יושב על פלטפורמה דיגיטאלית עם אלגוריתמים חכמים שמובילים לתוצאות איכותיות (כנראה, כי לא בדקתי) וכמותיות.
חברים, זה הזמן לוותר על הפרדיגמה ה״חדשנית״. היום יותר מתמיד, השקעה במותג שלכם תעשה בסופו של יום את העבודה השיווקית שלנו יותר מדויקת, ממוקדת ויעילה (גם במשאבים).