What's Cooking?

Hebrew below>>>

Why qualitative content marketing management can boost Israeli startups?

Act beyond the common comfort zone of content marketing management

With your permission, I’ll start with a short background.

If you follow me, most likely you noticed I’m a strong adherent of building strategy or at least building a coherent plan for marketing activities in order to drive growth and maximize your success.

Obviously, when saying marketing activities, I always mean a MIX of activities with preference for integration between Online and Offline.

 

Isolating the online, content marketing is your essential tool to market a start-up with innovative technology or product.

As part of the online marketing mix, content marketing will be THE tool to spread your story while creating engagement­­ with individuals in your well-defined targeted audiences (B2B / B2C / B2B2C), position your start-up in its ecosystem­­­­ and clarifying your novel technology and benefits while creating reliability. 

 

AOL co-founder Steve Case said ones:

“WhatsApp built its massive audience with no traditional advertising or marketing. They just created an awesome app and made it compelling enough (and easy enough) for people to tell their friends.”

 

But let’s admit. There are only few success stories that are similar to WhatsApp. Means, we need to be smart, efficient and cost effective with a reasonable budget to be compelling enough to create this valuable engagement with potential customers.

 

Most of content marketing campaigns involve creative, data (big), paid promotion, content, track and performance measure.

No doubt those are the right tools.

 

But. After years of activity in the marketing world, one of my disappointing insights is that lots of online marketing providers tend to run within their comfort zone. In other words; they tend to recommend a wider share of funded promotion activity, which will allow them to reduce sophisticated in-depth resources in content work.

 

Back to WhatsApp - building assets and system to drive growth must have this “personal” long term interaction with the customer which will let him experience, interact and create identification and reliability with your innovative product or service.

 

Without devaluing the other online marketing mix tools, marketing content plays a crucial role in building the assets of your innovative start-up during its penetration process. The other are usually being used as supportive tools (repetitive short-term campaigns) to lead your audiences and reach additional exposure.

 

Content marketing is about being in the right places.

It’s about organic growth while creating very focused audiences. it is composed of a strategy based program using the known social media networks, forums, blogs, professional articles, opinion leaders… each body with its relevant mix. And yes, it was shown already that with content marketing as the main long-term tool, having a good product, a good story and a good content marketing provider you’ll reach wide and valuable audiences in your target groups building assets and getting better results.

איך ולמה ניהול תוכן שיווקי איכותי יכול לקדם חברות סטארט-אפ ישראליות?

פעילות נכונה ומחוץ לאזור הנוחות המקובל של ניהול תוכן שיווקי על הרשת תעשה לך את העבודה

 

 

ברשותך, אני אתחיל עם רקע קצר.

אם קראת דברים שכתבתי או שמעת כבר את דעתי, סביר להניח ששמת לב שאני חסיד של בניית אסטרטגיה או לפחות בניית תכנית עקרונית עבור פעילויות שיווקיות של ארגון בכדי להניע צמיחה ולמקסם את ההצלחה.

וכשאני אומר פעילות שיווקית, אני תמיד מתכוון לתמהיל של פעילויות עם העדפה לשילוב בין אונליין ואופליין.

 

עכשיו, אם נבודד את האונליין משאר התמהיל, שיווק תוכן הוא הכלי החיוני והמשמעותי לשיווק סטארט-אפ עם טכנולוגיה או מוצר חדשניים.

כחלק מתמהיל השיווק המקוון, התוכן השיווקי יהיה הכלי שלך להפיץ את סיפור הסטארט-אפ ולשכנע לפעולה תוך יצירת מעורבות עם בודדים מטורגטים בתוך קהלי היעד (B2B / B2C / B2B2C), מיצוב הסטארט-אפ בסביבה העסקית המוגדרת ויצירת אמינות תוך הסברה של הטכנולוגיה החדשנית שלו ויתרונותיה.

 

מייסד AOL, סטיב קייס, אמר פעם:

"WhatsApp בנתה את קהל היעד שלה ללא פרסום מסורתי או שיווק. הם פשוט יצרו אפליקציה מדהימה ועשו את זה מספיק משכנע (וקל מספיק) לאנשים לספר לחברים שלהם ".

 

אבל אם נודה לאמת, יש רק מספר קטן של סיפורי הצלחה הדומים ל- WhatsApp. כלומר, עלינו להיות חכמים, יעילים וחסכוניים עם תקציב סביר ולהיות משכנעים מספיק כדי ליצור את המעורבות היקרה מכל עם הלקוחות הפוטנציאליים.

 

רוב מסעות הקידום על-ידי תוכן שיווקי ברשת כוללים קריאטיב, דאטה או ביג דאטה, קידום בתשלום, תוכן (ברור) ומעקב ביצועים.

אין ספק שאלה אכן הכלים הנכונים.

 

אבל.

אחרי שנים של פעילות בעולם השיווק, אחת התובנות המאכזבות שלי היא כי הרבה ספקי שיווק תוכן באינטרנט נוטים לפעול בתוך אזור הנוחות שלהם. במילים אחרות; הם נוטים להמליץ ללקוחות ​​על נתח רחב יותר של פעילות קידום ממומן, אשר בעצם מאפשר להם להפחית ולחסוך במשאבים מתוחכמים ומעמיקים במסגרת מגוון הפעילויות האפשריות בתוכן שיווקי.

 

אם נחזור לרגע ל- WhatsApp, בניית נכסים ומערכת שתניע לצמיחה חייבת לכלול אינטראקציה "אישית" ארוכת טווח עם הלקוח, אשר תאפשר לו לחוות, ליצור את האינטראקציה ולפתח זהות ואמינות עם המוצר או השירות החדשני שלך.

 

בלי להמעיט בערכם של כלי שיווק מקוונים אחרים בתמהיל הרצוי, התוכן השיווקי עצמו צריך להיות לב הפעילות והוא משחק תפקיד מכריע בבניית הנכסים של הסטארט-אפ החדשני שלך בתהליך החדירה שלו לשוק. הכלים האחרים משמשים בדרך כלל ככלים תומכים (מסעות פרסום חוזרים לטווח קצר) כדי להוביל את הקהלים שלו ולהגיע לחשיפה נוספת.

 

תכלס, שיווק תוכן זה להיות במקומות הנכונים.

מדובר בצמיחה אורגנית תוך יצירת קהלים ממוקדים מאוד. הוא מורכב מתוכנית אסטרטגית המבוססת על שימוש ברשתות חברתיות מוכרות, פורומים, בלוגים, מאמרים מקצועיים וכו׳ כל גוף עם התמהיל הרלוונטי לו, תוך חיפוש אינטנסיבי, ״דייג״ ויצירת קשר עם מובילי דעה וקהלי מטרה אחרים. וכן, כבר הוכח שעם שיווק תוכן ככלי ראשי לטווח ארוך, עם מוצר טוב, סיפור טוב ועם ספקית תוכן שיווקי ראויה התוצאות משתפרות, נבנים נכסים יקרי ערך וממקסמים את הקשר עם קהלי היעד החשובים לך.

 

אם ברצונך לדון בתהליך שיווק התוכן של הסטארט-אפ שלך, אני נמצא כאן (: [email protected]

Each image is an article.
You can click and read...

Just give us a sign and we'll be there to set a discussion about marketing without any commitment on your part. Contact us

  • Facebook Black Square
  • Twitter Black Square
  • LinkedIn Black Square
  • YouTube Black Square

Follow us

© Copyright Cohen Drapisz Marketing Communications, Tel Aviv, Israel

אנחנו מזמינים אותך סתם ככה לשיחה על שיווק, כי ב ״כהן דרפיש״ יש לנו תשוקה לשיווק ואנחנו עוסקים ביום יום שלנו בבניית אסטרטגיה שיווקית ומיתוגית (כולל בניית מותג) ובניהול תקשורת שיווקית לסטארט-אפים וחברות ישראליות המתמקדות בשווקים הבינלאומיים.
כשמקצוענים נפגשים ומחליפים דעות זה גם כייף וגם תורם - אז לחיצה כאן ונזרום לפגישה שיווקית על כוס קפה.

אסטרטגיה שיווקית. מיתוג. תקשורת שיווקית. קריאטיב.